Energia na kolejny tydzień

Nadchodzi nowy tydzień, kolejny poniedziałek, a Ty czujesz się nie wypoczęta, zmęczona i bez sił. Zapomniałaś już co znaczy mieć chwilę dla siebie, bo ciągle obok jest ktoś, kto trzeszczy Ci nad uchem. Nie masz czasu na zebranie myśli, odprężenie i trochę wytchnienia. Wykorzystaj w pełni wolny dzień bądź weekend. To zdecydowanie czas, który należy poświęcić na regenerację!
Jaką formę odpoczynku wybierzemy, to już zależy od naszych indywidualnych potrzeb. Niektóre z Nas wolą zacisze domowe, inne wolny czas wolą spędzać aktywnie. Ja preferuje zazwyczaj dom bądź chwile spędzone w ogrodzie, jeśli pogoda dopisuje. Ale czasami też fajnie wybrać się na przykład na rower!
Co jeszcze pomoże Nam naładować akumulatory? Oto kilka moich sposobów, które możecie wypróbować na sobie i dać mi znać jakie przynoszą efekty w Waszym życiu ; )

DSC07377

1. Po pierwsze wyśpij się!
Odpowiednia dawka snu, jest niezwykle ważna. Śpimy po to, żeby żyć. Sen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania, tak samo jak woda i pożywienie. Dlatego, jeśli w weekend masz szansę na dłuższe spanie, to to wykorzystaj! Śpiąc i śniąc pozwalasz swojemu organizmowi na relaks, jak również regenerację zarówno tę fizyczną jak i psychiczną. Ja jeśli nie muszę wstawać bardzo rano, pozwalam sobie na pozostanie w łóżku do godziny 9 bądź 10. Cudownie jest trochę poleniuchować.
2. Odsłoń okno!
Słońce sprawia, że od razu czujemy się bardziej radośniejsi. Wpuść je do swojego pokoju. Otwórz okno i dostarcz świeżego powietrza, które jest silnym paliwem w procesach dostarczenia energii. Ja w swoim pokoju nie mam firanek i zasłonek, dzięki czemu światło słoneczne budzi mnie rankiem i o wiele łatwiej zwlec mi się z łóżka : )
3. Rozciągnij się!
Po to, aby zadbać o elastyczność mięśni i sprawność stawów. Stretching, podobno jest dla każdego. Są to jedne z najbardziej naturalnych, a zarazem bezpiecznych form ćwiczeń. Oczywiście na początek najlepiej zacząć łagodnie, a z każdym kolejnym treningiem próbować rozciągać się coraz mocniej. Skłony, rozciąganie ramion, ud, nóg, koci grzbiet czy skręty w pozycji leżącej i to wszystko w 10 minut. Wzmacniasz mięśnie i przy okazji obfitujesz w energię.

DSC07378

4.Włącz muzykę!
Coś pozytywnego, co zacznie Cię pobudzać do działania i generować energię. Może to być jakiś kawałek, który wywołuje przyjemne wspomnienia. Ale również może to być totalna nowość, jakaś jeszcze nie przesłuchana przez Ciebie płyta. Pamiętaj, aby muzyka grała wystarczająco głośno, tak abyś zafundowała sobie kolejną dawkę ruchu!
5. Zaplanuj kolejny tydzień!
Koniecznie zaopatrz się w KALENDARZ! Tam zapisz spotkania, które czekają na Ciebie w przyszłym tygodniu. Zanotuj najważniejsze rzeczy, które musisz wykonać. Wypisz to, co planujesz zrobić każdego dnia. Pamiętaj o telefonach, mailach, rzeczach do sprawdzenia. Prowadzenie takiego organizera sprawi, że zaoszczędzisz trochę czasu, a także o wielu sprawach nie zapomnisz ; )

DSC07369

6. Oddaj się ulubionej lekturze!
Gdy czytasz skupiasz się bezpośrednio na tekście. Zapominasz o sprawach związanych z życiem codziennym. Przenosisz się do innego świata. Wyobrażasz sobie bohaterów, miejsce, w którym się znajdują. Książki to świetny relaks dla Twojego umysłu, więc korzystaj!

DSC07294

DSC07318

7.Weź kąpiel!
Bardzo ciepła woda zdecydowanie odpręża. Pozwól swojemu ciału na tę przyjemność. Z pewnością łatwiej będzie Ci później zasnąć i obudzić się z większą dawką energii.

Teraz już wiecie jak naładować baterie i pomóc swojemu organizmowi na wprowadzenie w kolejny tydzień. Pamiętajcie o piciu odpowiedniej ilości wody, zdrowych i regularnych posiłkach oraz wystarczającym dotlenieniu. Mam nadzieje, że moje sposoby, okażą się dla Was pomocne i podniosą Wasz poziom energii na kolejne dni!
Do zobaczenie niebawem.

DSC07340

ZDJĘCIA – DARIA IWANEK 

 

Separator image Posted in Inne.

6 Comments

Add Yours
  1. 3
    Aq

    Musze przyznać, że dawno nie zasięgnęłam chwili relaksu. Nawet będąc na wakacyjnym wyjeździe ciągle było mnie gdzieś pełno i zapomniałam jak to jest odpocząć. Super, że napisałaś ten post. Może przez ten ostatni okres do czasu aż powrócę do szkoły odpocznę od wszystkiego. 🙂

    Bardzo ładne zdjęcia! 🙂

  2. 4
    Martyna

    Organizer, książki i poranne ćwiczenia to moje trzy typy, które staram się uprawiać w miarę regularnie. Od siebie dodam jeszcze, znajdź chwilę na dobre śniadanie i uśmiechnij się. Z uśmiechem zawsze nieco łatwiej i pogodniej. Muzykę wypróbuję na pewno!

  3. 5
    Agssymi

    Ooo 🙂 Jaki kreatywny wpis! My jednak jesteśmy wypoczęte ! ^^ Lecz taka kąpiel dobrze by nam zrobiła 😀 Często jednak się nie wysypiamy :/ A teraz zacznie się szkoła to już w ogóle ;p MEGA wpis! <3 Buziaki kochana <33

  4. 6
    Stylowyslowotok

    Staram się regenerować w każdy weekend, choć przyznam szczerze ciężko mi leniuchowac 😀 z reguły gdy zaplanuje dzień w domu, jestem rozdrazniona ze nic nie zrobiłam. W takich momentach planowanie tygodnia i książki są elementem niezbędnym! A ze swoich relaksujących czynności dorzucilabym mile rytuały takie jak parzenie herbaty liściastej albo kawy w kawiarce! Przy takim napoju dużo lepiej oczyszcza się umysł <3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *